Turussa juhlittiin Wizz Airin uutta reittiyhteyttä Skopjeen, Pohjois-Makedoniaan

01. elokuuta 2019

Turussa iloittiin jälleen Wizz Airin uuden reitin avautumista, kun yhtiön kone laskeutui Skopjesta Turun lentoasemalle keskiviikkoaamuna 31.7.

Ensimmäistä kertaa uuden reitin lentänyt Wizz Airin lentokone sai perinteiden mukaisen vesitervehdyksen saapuessaan Turun lentokentälle kello 10.15.

Uutta reittiä operoidaan keskiviikkoisin ja sunnuntaisin Airbusin A320-200 -kalustolla. Skopje on Pohjois-Makedonian pääkaupunki, joka sijaitsee Vardar-joen varrella Balkanilla.

”Turun reittivalikoima on monipuolistunut merkittävästi Wizz Airin uusien reittien myötä. Juhlimme heidän reittiavajaisiaan nyt kolmatta kertaa tänä vuonna. Skopje on mielenkiintoinen uusi kohde, joka tarjoaa varmasti paljon nähtävää Turun seudulta matkustaville. Suorat lennot helpottavat huomattavasti Pohjois-Makedoniaan tutustumista”, sanoo Finavian verkostoliiketoiminnan johtaja Jani Jolkkonen.

Wizz Air on unkarilainen lentoyhtiö, joka aloitti liikennöinnin Turusta vuonna 2008. Wizz Air on hiljattain kasvattanut tuntuvasti reittiverkostoaan Turusta. Tänä vuonna Wizz Air on aloittanut reittilennot Turusta Lontooseen ja Krakovaan. Vuoden päästä Wizz Air aikoo aloittaa liikennöinnin Turusta Kutaisiin, Georgiaan. Viime vuonna yhtiö avasi reitin Liettuan Kaunasiin.

Lähde: Finavia