Tallink avaa Vuosaari-Muuga-reitin myös automatkustajille 12.6.2019 alkaen

04. kesäkuuta 2019

Tallink alkaa kuljettamaan myös automatkustajia Vuosaari-Muuga-reitillä rahtilaiva Sea Windillä 12.6. alkaen. Aiemmin Sea Wind kuljetti pelkästään rahtia. Helsinki-Tallinna-matkan hinta pysyy automatkustajille samana ympäri vuoden; 20 euroa ajoneuvolta ja 10 euroa matkustajaa kohden suuntaansa.

Lipunmyynti Suomen ja Viron väliselle reitille aukeaa Tallinkin verkkosivuilla ja myyntipalvelun kautta 3.6.2019. Ensimmäinen mahdollinen automatkustajien matkapäivä on keskiviikkona 12.6.2019.

Matkustajat joilla on mukanaan seuraavanlainen ajoneuvo voivat varata matkan Vuosaari-Muuga-reitille:
• Auto: enintään 1,9 metriä korkea ja 5 metriä pitkä
• Pakettiauto tai muu ajoneuvo: enintään 4,4, metriä korkea ja 8 metriä pitkä
• Ajoneuvoyhdistelmä: enintään 4,4 metriä korkea ja 12 metriä pitkä

Sea Wind liikennöi Vuosaari-Muuga-reitillä ympärivuoden viikon jokaisena päivänä, poislukien lauantaisin. Matka Vuosaaresta Muugaan kestää neljä tuntia ja Muugasta Vuosaareen 3,5 tuntia. Lisämaksusta voi ostaa hytin, aamiaisen, lounaan tai illallisen ja lisäksi siellä on kauppa. Sea Wind ei sovellu liikuntarajoitteisille eikä lemmikkieläinten kanssa matkustaville.

– Olemme tyytyväisiä, että voimme jatkossa tarjota uuden vaihtoehdon niille matkustajille, joille matkan hinta on ensisijainen valinta. Saamamme palautteen perusteella matkustajat toivovat vaihtoehtoja ja mahdollisuuden valita myös ns. riisutun palvelun matkan edulliseen hintaan. Sea Wind on hyvä valinta automatkustajalle, joka ei kaipaa lisäpalveluita ja joka haluaa välttää kaupungin keskustan ruuhkia, sanoo Tallink-konsernin johtokunnan jäsen Kadri Land.

Tallink Siljan Club one-kanta-asiakkaat saavat myös Sea Windin matkoistaan pisteitä. Lisätietoja aikataulusta on saatavilla täältä: https://www.tallinksilja.fi/aikataulut-vuosaari-muuga

Lähde: Tallink Silja tiedote