Norra siirtyy väliaikaisesti Finnairin omistukseen

11. lokakuuta 2017

Finnair ostaa StaffPoint Holding Oy:ltä (StaffPoint) ja Kilco Oy:ltä 60 prosenttia Nordic Regional Airlines AB:n (Norra) osakkeista. Finnair omistaa Norrasta ennen kauppaa 40 prosenttia, ja kaupan myötä Norra siirtyy väliaikaisesti kokonaan Finnairin omistukseen. Kaupalla ei ole vaikutusta Norran toimintaan eikä henkilöstöön.

Norra operoi Finnairin ostoliikennettä 24:lla ATR- ja Embraer-lentokoneella kotimaan- ja Euroopan-reiteillä. StaffPoint ja Kilco vetäytyvät Norran omistajuudesta 5.10.2017 tiedotetun StaffPointin omistusjärjestelyn vuoksi. Finnairin tavoitteena on löytää uusi enemmistöomistaja Norralle.

”Viime vuodet ovat osoittaneet, että yhteisyritysmalli toimii hyvin kotimaan ja lähialueiden ostoliikenteessä. Tavoitteenamme on löytää uusi, teollinen kumppani kehittämään kanssamme Norran toimintaa”, sanoo Finnairin operatiivisen toiminnan johtaja Jaakko Schildt.

Kaupan toteutuminen edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää.

Lähde: Finnair Oyj Viestintä