Kämp Collection Hotels vaihtaa omistajaa – uusi omistaja Nordic Choice Hospitality Group

14. elokuuta 2019

Suomen tunnetuin luksushotellikonserni Kämp Collection Hotels vaihtaa omistajaa. Uusi omistaja on Pohjoismaiden johtaviin hotelliketjuihin kuuluva Nordic Choice Hospitality Group, joka tunnetaan Suomessa mm. Clarion-hotelleistaan sekä Pohjoismaissa yksilöllisistä hotelleistaan yhtiön Nordic Hotels & Resorts -portfoliossa.

Kämp Collection Hotelsin kuuluisin hotelli on Helsingin vuonna 1887 perustettu legendaarinen Hotelli Kämp. Kämp Collection Hotelsin enemmistön ovat aiemmin omistaneet CapManin hallinnoimat rahastot.

Yrityskaupassa kaikki Kämp Collection Hotelsin työntekijät jatkavat vanhoina työntekijöinä. Kauppa vaatii vahvistuakseen kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Uusi omistaja, Nordic Choice Hospitality Group, on valittu kolmena vuonna peräkkäin Pohjoismaiden parhaaksi hotelliketjuksi, ja jo yhdeksänä vuotena peräkkäin Norjan parhaaksi hotelliketjuksi*. Nordic Choice Hospitality Group -ketjuun kuuluu 195 hotellia kuudessa eri maassa: Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa ja Baltian maissa.

Nordic Choice Hospitality Group -ketjun hotelleja ovat Suomessakin vuonna 2016 toimintansa aloittaneet Clarion-hotellit, Quality-hotellit, urbaanit Comfort-hotellit sekä yli 20 muuta itsenäistä hotellia, joista tunnetuimpia ovat Oslon The Thief, Tukholman At Six ja Köpenhaminan Skt Petri.

Kämp Collection Hotelsin valikoimaan kuuluu Helsingin maineikkaimpia hotelleja ja ravintoloita. Hotelleja on yhteensä 10, huoneita 1 406 ja 17 ravintolaa, baaria ja loungea sekä kaksi spata. Hotellikonsernin 11. hotelli on Espoon Keilaniemenrantaan vuonna 2023 valmistuva konferenssi -ja tornihotelli.

Kämp Collection Hotelsin hotellit ovat: Hotel Kämp, Hotel St. George, Hotel Haven, Hotel Lilla Roberts, Klaus K Hotel, Hotel Fabian ja neljä GLO-hotellia.

Voit lukea lehdistötiedotteen kokonaisuudessaan tästä

Lähde: Kämp Collection Hotels Lehdistötiedote