Italiassa ilmailualan työnseisaus 26.7

26. heinäkuuta 2019

Italiassa lentäjät, lentohenkilökunnat ja lentokenttien maahenkilöstöt ovat ilmoittaneet valtakunnallisesta työnseisauksesta klo 10.00–14.00 paikallista aikaa 26.heinäkuuta

Lentoyhtiö Alitalian (AZ) työntekijät suunnittelivat alun perin 24 tunnin lakkoa 26.7, mutta ovat siirtäneet lakon alkamisen 6. syyskuuta saakka; he osallistuvat kuitenkin todennäköisesti tähän neljän tunnin työnseisaukseen 26. heinäkuuta. Valtion omistuksessa olevan ENAV S.p.A.:n palveluksessa olevat lennonjohtajat eivät tällä hetkellä suunnittele osallistuvansa lakkoihin.

Vaikka Italian lainsäädännössä edellytetään, että kuljetuspalvelujen tarjoajat varmistavat vähimmäispalvelutason työvoimatoimien aikana, merkittävät häiriöt lentoihin sekä maapalveluihin ovat mahdollisia suurimmilla lentoasemilla kaikkialla Italiassa lakon aikana.

Työnseisaus vaikuttanee eniten Milanon Linaten lentoasemalla (LIN), sillä lentoasemalla odotetaan olevan tänään normaalia suurempia matkustajamääriä, johtuen lentoaseman suunnitellusta sulkemisesra 27. heinäkuuta – 29. lokakuuta väliseksi ajaksi.

Lähde: The Local Italy