Häiriö matkatavaran kuljetinjärjestelmän aiheuttaa viivettä Helsinki-Vantaalla ( update) Vika korjattu.

29. heinäkuuta 2019

Matkatavaran kuljetinjärjestelmän häiriö Helsinki-Vantaalla on saatu korjattua, ja toiminta T2-terminaalin lähtöselvityksessä on palautumassa normaaliksi. Finavia pahoittelee  mahdollisesti aiheutunutta vaivaa!

28. heinäkuuta 2019

Kuljetinjärjestelmän häiriö vaikuttaa erityisesti T2-terminaalista operoivien lentoyhtiöiden asiakkaisiin. Lähteviä matkustajia pyydetään saapumaan lentoasemalle hyvissä ajoin ja matkustamaan mahdollisuuksien mukaan pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa.

Helsinki-Vantaalla on havaittu häiriö T2-terminaalin kuljetinjärjestelmässä, joka siirtää ruumaan kirjatut matkatavarat lähtöselvityksestä eteenpäin. Häiriötä korjataan parhaillaan. Mikäli häiriötilanne jatkuu, luvassa on ruuhkia lähtöselvityksessä maanantain ja tiistain 29.-30.7. aikana, jolloin vain osa lähtöaulan palvelupisteistä on käytössä.

Kuljetinjärjestelmän häiriö vaikuttaa erityisesti T2-terminaalista operoivien lentoyhtiöiden asiakkaisiin. Häiriö ei toistaiseksi vaikuta T1-terminaalin lähtöselvitykseen.

Tarkasta oman lentosi  Finavian verkkosivuilta.

Matkustajia pyydetään saapumaan lentoasemalle hyvissä ajoin ja matkustamaan mahdollisuuksien mukaan pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa.

Lähde: Finavia