Finnair jo kymmenettä kertaa Pohjois-Euroopan paras lentoyhtiö

17. heinäkuuta 2019

Kansainväliset lentomatkustajat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi jo kymmenettä vuotta peräkkäin. Skytraxin World Airline Awards -palkinnot jaettiin 18.6. Pariisin ilmailunäyttelyssä.

”Olemme ylpeitä saadessamme tämän arvostetun palkinnon jo kymmenettä kertaa peräkkäin,” sanoo Finnairin asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Piia Karhu. ”Palkinto on osoitus omistautuneesta työstä, jota tiimimme tekee joka päivä taatakseen asiakkaillemme sujuvan ja mukavan matkustuskokemuksen.”

Finnair on kehittänyt palvelujaan monilla osa-alueilla viimeisen vuoden aikana. Huippunopea internet-yhteys on saatavilla pian jokaisella Airbus-lennollamme Euroopassa. Uusi Finnair Platinum Wing ja osa uudistetusta Finnair Business Loungesta ovat nyt auki asiakkaillemme Helsinki-Vantaan lentoaseman non-Schengen alueella. Finnair on myös uudistanut digitaalisia palveluitaan, ja Finnairin mobiilisovellusta on ladattu jo yli 1,5 miljoona kertaa.

”On loistava saavutus voittaa palkinto Pohjois-Euroopan parhaana lentoyhtiönä jo kymmenettä vuotta peräkkäin,” sanoo Skytraxin toimitusjohtaja Edward Plaisted. ”Palkinto on selkeä osoitus siitä kehityksestä, jota lentoyhtiö tekee verkostossaan. Finnairin johto ja kaikki sen työntekijät voivat olla ylpeitä tästä hienosta tunnustuksesta.”

World Airline Awards on yksi maailman arvostetuimmista lentoyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä mittaavista tutkimuksista. Yli 21,65 miljoonaa matkustajaa osallistui syyskuun 2018 ja toukokuun 2019 välisenä aikana toteutettuun matkustajatutkimukseen. Tutkimuksessa mukana olleiden yli 300 lentoyhtiön asiakaspalvelua arvioitiin kokonaisvaltaisesti niin lennon aikana kuin myös lentokentillä.

Lähde: Finnair tiedote